Košická MHD

17.07.2019 11:04

Košičanov už dlhší čas trápia MHD spoje. Začalo to prerábaním a modernizáciou električkových koľajníc na stanici počnúc, cez námestie osloboditeľov až ulicou Komenského. Náhradné spoje a zastávky sa stali súčasťou smrteľníkov. Sprevádzané achkaním a tichými nadávkami. Rozkopaná polka mesta s novovytvoreným labyrintom uprostred. Ľudská nechuť cestovať do školy a práce sa stupňuje s každým vykopaným centimetrom. Prehajdákané peniaze z euro fondov tvoria len kvapku v mori neutíchajúcom hundraním obyvateľov Košíc. Tieto zmeny zasiahli asi najväčšiu časť obyvateľov. Na rozkopaný hlavný uzol košickej MHD nadáva nie jeden Košičan.

Sotva utíchli pracovné nástroje na tomto úseku, doslova rozbombardovali zastávku VSS. S ťažkým srdcom sa do mesta dostávajú ľudia bývajúci v mestskej časti Košice Nad jazerom či Barca. Výnimku netvoria ani obyvatelia okolitých dedín. S touto rekonštrukciou sa spájajú aj mnohé obchádzky menovaného miesta. Príznačné kolóny a rastúce nadávky z úst vodičov nie sú ničím výnimočné. Len odzrkadľujú realitu a nespokojnosť ľudí. Všetky práce sú robené pre ľudí, no mám pocit, že čosi tu zlyhalo, lebo narobili viac škody ako úžitku. S týmto názorom sa stotožňujú aj mnohí iní ľudia.

Okrem iného sa rekonštruovala aj zastávka Amfiteáter, čo bolo kameňom úrazu pre študentov TUKE. Dostať sa z internátov do školy bol hotový boj o prežitie, keďže táto zastávka tvorí hlavný uzol na tomto úseku.

Pomocou euro fondov sa podarilo zrekonštruovať väčšinu električkovej trate. To kvitujem, ale akosi sa pozabudlo na ľudí, ktorí každý deň cestujú do práce či školy. A keď si na to človek, ako tak privykol, práce sa skončili a ľudia sa mohli vrátiť do zabehnutých koľají.

Poslednou a asi najvýznamnejšou zmenou sa stal kruhový objazd. Jeho rekonštrukcia viedla k obchádzkam a hromadeniu autobusov na cestách. Nehovoriac o kolónach. Počas ktorej sa práce rozrástli na úseku až po zimný štadión, respektíve krajský súd. Táto rekonštrukcia mala mnoho následkov. Spomeniem, že pribudla zastávka Krajský súd pre linku 6 v opačnom smere. Doteraz táto zastávka fungovala len v smere na staničné námestie. Ako hovorí mladšia generácia na stanicu. Ďalšou zmenou bol aj kruhový objazd pre električky, nie len pre autá a autobusy, do tohto času električky prechádzali križovatkou, kým autá jazdili cez kruhový objazd. S tým vzniklo aj obmedzenie pre autá v podobe semaforov na kruhovom objazde. Novinkou sa tiež stali zastávky Kruhový objazd na danej ulici.

Pri tejto príležitosti renovácii električkových tretí sme získali aj nové električky. Za zmienku však stojí, že sa s nimi vyskytli problémy nie len na trase do U. S. Steel.